• Stort utbud
  • Snabba leveranser
  • Egen tillverkning
Måndag - Fredag 9 - 18 08 - 660 20 30




HUR HANDLAR JAG?
Läs gärna vår guide "Så handlar du" som visar hur enkelt det är att handla hos azdesign.se


HUR SKER LEVERANS?

Vi levererar varan till närmaste port, grind eller garageuppfart. I detta ingår ej uppbärning.


PRISGARANTI
Om du hittar exakt samma produkt till ett lägre ordinariepris någon annanstans i Sverige – på en svensk nätbutik (dvs. ”.se”) eller i en svensk fysisk butik, så lovar vi att du får produkten för det priset hos oss. Prisgarantin gäller inte i de fall produkten, hos den andra butiken, är del av en tillfällig kampanj eller realisation.

Följande villkor måste uppfyllas för att erbjudandet om prisgaranti ska gälla:

  • Butiken med det lägre priset måste vara en svensk butik, det vill säga en butik med svensk momsregistreringsnummer (VAT-nummer), oavsett om det är en internetshop eller en fysisk butik. Erbjudandet om prisgaranti omfattar inte auktionsfirmor eller dylikt.
  • Produkten med det lägre priset måste vara av exakt samma modell, tyg, färg, material, storlek och antal som du köpt hos AZDesign. Priset i den andra butiken måste vara ordinarie pris, erbjudandet omfattar inte reavaror, kampanjvaror eller dylikt. Om det tillkommer en frakt- eller administrationskostnad (vilka AZDesign inte har) måste detta räknas in i priset för produkten för att erbjudandet om prisgaranti ska kunna tillämpas.
  • För att utnyttja AZDesign:s prisgaranti, måste AZDesign erhålla kontrollerbara uppgifter om att varan finns att köpa till ett lägre pris, t.ex genom en annons, länk etc.
  • Erbjudandet om prisgaranti gäller i 10 dagar efter den dagen då du lade ordern på AZDesign.se. Orderdatum är det datum du då lade ordern på www.azdesign.se.

 

För att utnyttja AZDesign:s prisgaranti, beställer du dina varor precis som vanligt på AZdesign.se. Kontakta vår kundtjänst med en länk eller annat underlag från butiken där du fann den billigare produkten. Vi undersöker informationen och återbetalar mellanskillnaden när uppgifterna verifierats.

 

AZ Design förbehåller sig rätten att vid vilket tillfälle som helst ändra, anpassa och avsluta erbjudandet om prisgaranti. 

 

GÅR DET ATT FÅ TYGPROVER HEMSKICKADE?
Kontakta vår kundtjänst så kan du få hjälp, vi postar tygprover kostnadsfritt hem till er.


HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?
Om varan finns på lager och du gör en beställning kan den levereras hem till er normalt inom 2-5 arbetsdagar. Om du köper en beställningsvara kan leveranstiden variera mellan 2-8 veckor beroende på produkt och varumärke. Ungefärlig leveranstid hittar du inne på respektive produktsida.



HUR BETALAR JAG?
Med VISA eller Mastercard kan du enkelt betala dina varor via vår hemsida. Du behöver då fylla i kortnummer, kortets giltighetstid och CVC-kod. CVC-koden är de tre sista siffrorna på kortets baksida. Pengarna dras direkt från kontot när du bekräftar ordern. Furniturebox använder sig av VBV (Verified by Visa) som är en global säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet. Överföringen av pengarna sker med SSL-kryptering för att ingen obehörig ska komma åt dina kortuppgifter. Har du frågor kring säkerhet eller kortbetalning kontakta AZDesign kundservice på telefon 08 660 20 30 eller info@azdesign.se.

Faktura och avbetalning för privatpersoner

AZDesign samarbetar med Klarna. Det gör att du kan betala med faktura, Klarna Konto eller dela upp din betalning enkelt. Klarna arbetar säkert med e-handel via faktura och kredit med många större företag i Sverige.

Använder du Klarna Konto läggs din betalning upp på ett konto hos Klarna. Du behöver då bara fylla i ditt personnummer så läggs betalningen upp på ett konto hos dem. Sedan får du en faktura i slutet på månaden. Läs mer på Klarnas hemsida.

Med Klarna Faktura får du fakturan kostnadsfritt separat i samband med leveransen. Fakturan ska betalas inom 14 dagar. Ingen aviavgift tillkommer. Läs med på Klarnas hemsida. Du kan även välja att delbetala din beställning i upp till 36 månader, upp till 12 månader utan ränta. Givetvis kan du när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande beloppet. Har du några frågor eller funderingar gällande avbetalning kan du alltid kontakta oss så hjälper vi er.


Faktura och avbetalning för företag
AZDesign samarbetar med Wasakredit. Kontakta vår kundservice så får ni hjälp och de berättar hur det fungerar.


VAD HAR NI FÖR GARANTI?

Vi säljer alla våra produkter med två (2) års fabriksgaranti samt tre (3) års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. 


VAD INNEBÄR "100% SKRÄDDARSYTT"?

Dessa produkter tillverkas i ett unikt exklusivt exemplar till varje enskild kund. Ingen produkt är den andra lik, inga mått, vinklar, tyger och former utgör några begränsningar. En unik 3D-ritning av produkten tas fram innan tillverkningen påbörjas. Vår kundkrets består av arkitekter, inredningsföretag, designers, restauranger, hotell och privatpersoner. 


HUR GÅR ETT KÖP TILL FÖR EN PRODUKT SOM ÄR "100% SKRÄDDARSYDD"?

För det mesta förs dialogen mellan oss och kunden genom e-post och telefonkontakt. Vi mailar offert samt 3D-ritningar, i samband med en offert är det vanligt att vi även postar tygprover hem till kunden. Vid ett eventuellt köp mailar vi ut orderbekräftelse och handpenningsfaktura. Du ingår ett köpeavtal när du mottar en orderbekräftelse via e-post samt när du erlagt en handpenning för den beställda produkten. Beloppet för handpenningen är 50 % av produktens totala ordervärde. Det är ej möjligt för dig som kund att göra en avbeställning av en skräddarsydd produkt när tillverkningen har påbörjats. 


JAG HAR EN FRÅGA SOM JAG INTE HITTAR SVAR PÅ?

Om du saknar svar på en fråga är du alltid välkommen att kontakta oss.

 

Stäng