Vanliga frågor
Här nedan finner du svar på de vanligast ställda frågorna så att du snabbt
och enkelt kan få hjälp med det du undrar över!
Allmänt
Har ni någon fysisk butik?
Vi har ingen fysisk butik där du kan köpa med dig våra produkter direkt, men vi har ett showroom dit våra kunder kan komma och se stora delar av vårt sortiment i verkligheten, våra kompetenta säljare hjälper till med rådgivning och order på plats. Mer info hittar du här!
Kan jag få hjälp med montering?
Visst kan du det! Vi samarbetar med Clas Fixare som kan hjälpa till med alla typer av monteringar och uppsättningar hos företag eller privatpersoner - oavsett storlek på uppdrag eller antal monteringar. Läs mer och boka här!
Kan både privatpersoner och företag handla på AZ Design?
Ja, vårt breda sortiment är öppet för både privatpersoner och företag. När du handlar via dator ser du enkelt om du handlar som privatperson eller företag längst till höger i menyn. Om du använder mobil hittar du samma inställning längst ned i menyn. Priserna visas med eller utan moms beroende på ditt val. Du kan även ändra denna inställning i kassan innan du slutför ditt köp.
Jag söker en specifik produkt, men hittar den inte i webbutiken?
Vårt breda sortiment sträcker faktiskt långt över vad du ser i webbutiken. Vi har ett nära samarbete med alla våra leverantörer och det mesta går att lösa! Hör av dig till någon av våra säljare så hjälper vi dig att finna det du söker!
Vilka länder levererar ni till?
Vi levererar i dagsläget till Sverige & Norge, men kan eventuellt ordna specialleverans till andra länder vid förfrågan.
Vad menas med er prisgaranti?
Om du hittar exakt samma produkt till ett lägre ordinarie pris
någon annanstans i Sverige – på en svensk nätbutik (dvs. ”.se”) eller i en
svensk fysisk butik, så lovar vi att du får produkten för det priset hos oss.
Prisgarantin gäller inte i de fall produkten, hos den andra butiken, är del
av en tillfällig kampanj eller realisation.
Följande villkor måste uppfyllas för att erbjudandet om prisgaranti ska gälla:
-
Butiken med det lägre priset måste vara en svensk butik, det vill säga
en butik med svenskt momsregistreringsnummer (VAT-nummer), oavsett om
det är en internetshop eller en fysisk butik. Erbjudandet om prisgaranti
omfattar inte auktionsfirmor eller dylikt.
-
Produkten med det lägre priset måste vara av exakt samma modell, tyg,
färg, material, storlek och antal som du köpt hos AZ Design. Priset i
den andra butiken måste vara ordinarie pris, erbjudandet omfattar inte
reavaror, kampanjvaror eller dylikt. Om det tillkommer en frakt- eller
administrationskostnad måste detta räknas in i priset för produkten för
att erbjudandet om prisgaranti ska kunna tillämpas.
-
För att utnyttja AZ Design:s prisgaranti, måste AZ Design erhålla
kontrollerbara uppgifter om att varan finns att köpa till ett lägre pris,
t.ex. genom en annons eller länk.
-
Erbjudandet om prisgaranti gäller i 5 dagar från och med beställningsdatumet.
-
För att utnyttja AZ Design:s prisgaranti, beställer du dina varor precis
som vanligt på azdesign.se.
-
Kontakta vår kundtjänst med en länk eller annat underlag från butiken där
du fann den billigare produkten. Vi undersöker informationen och återbetalar
mellanskillnaden när uppgifterna verifierats.
AZ Design förbehåller sig rätten att vid vilket tillfälle som helst ändra,
anpassa och avsluta erbjudandet om prisgaranti!
Kan jag ändra min order efter att den redan är lagd?
Om du vill ändra något i din order efter genomförd beställning behöver du omgående kontakta kundtjänst, ange alltid ditt ordernummer i samband med ärendet för en effektiv process.
Jag vill ha ett kvitto på mitt köp, hur gör jag då?
Räcker din orderbekräftelse inte som kvitto är du välkommen att kontakta vår kundtjänst för att få ett kvitto skickat till din mail. Uppge ordernummer i samband med ärendet för en effektivare process.
Vilka betalningsmetoder erbjuder ni?
Vi erbjuder kortbetalning, faktura, direktbanksbetalning och leasing.
Behöver du mer hjälp?
Kontakta oss